trešdiena, 2012. gada 25. aprīlis

..pesto atkarīgās ziņas..

Lasīju šorīt mammas rokas un cita starpā Laine pieminēja pesto, ko izrādās iemīļojusi, lai gan sākumā nav tā šķitis..
Un tad atcerējos, ka neesmu palielījusies, ka meitas jubilejā pirmoreiz pati saņemos gatavot pesto, pesto, kas man garšo gan dienā, gan naktī, jebkādos daudzumos un ēdienu kombinācijās, jo pesto - tas ir baziliks..un baziliks.. mmmmmmmm.. tā smarža vien mani spēj padarīt traku labā nozīmē.. es uzreiz atceros bērnības multfilmu, kur pelei, sajūtot siera smaržu, iepletās acis un saskrullējās ūsas.. nu lūk, šitā varētu izskatīties es, kad sajūtu bazilika smaržu.. :)

Attēla avots: darzazinas.lv

Milzu (0,75l) pesto burka nu jau būs tukša, tātad gatavošu jaunu porciju, jo tas ir TIK vienkārši..
svaiga bazilika lapas,
ciedru rieksti,
parmezāns,
augstākā labuma olīveļļa,
ķiploka daiviņa/-as,
sāls un pipari..
Es nepieturējos pie ļoti stingriem daudzumiem un svariem, bet visu liku pēc garšas izjūtām..un tik vien darba, kā jāsablenderē visu kopā..

Un ja jūs zinātu, cik garšīgas ir siermaizītes (krāsnī ceptas) ar pesto.......meitas ballītē šīs siermaizītes pazuda pirmās.. :)
Man pašai pat sviests uz maizes vairs neprasās, pesto ir daudzkārt labāka alternatīva..

2 komentāri:

  1. Man tāds jautājums radās - cik ilgi pesto var uzglabāt?

    AtbildētDzēst
  2. Nu dīcot padomus tiem, kas ar ēdienu gatavošanu saistīti, saņēmu atbildi, ka droši var glabāt ledusskapī vismaz nedēļu, jo eļļa un ķiploks, sāls iekonservējot to.. šodien ķeksēju no savas burkas pēdējās pesto karotes un varu teikt, ka garša nav mainījusies nemaz..

    AtbildētDzēst